2008/11/23
14:28

Írta: LadArt_

Vissza a kezdetekhez, avagy eszik-e vagy iszákos a Space Invaders

Hölgyeim és gyerekek, eszembe jutott, hogy ha már invádereket ragasztunk ki a táblákra, amik közül néhányat vicces kedvű, őskorban megragadt felfogású, gyűjtögető életmódot folytató csipaszaftok leszednek, nos, tisztázni kéne, hogy honnan is jön ez az invádermánia, illetve maguk a figurák.

Space Invaders

 

 

 

Biográfia:

Tehát. A Space Invaders egy arcade tipusú videójáték, és ez az amit szinte mindenki tud. A megálmodója, és designere Tomohiro Nishikado volt, aki a japán Taito kiadó segítségével 1978-ban a szoftverboltok polcain tudhatta szerzeményét. Később a tengerentúli Midway vásárolta meg a játék jogait, ami tulajdonképpen – és ténylegesen – az első lövöldözős játékok közé tartozott 2 dimenziós grafikával. A jéték célja annyi, hogy egy lézerágyuval felszerelkezve vissza kell verni minimum 5 támadási hullámát az alieneknek, illetve az invádereknek.
Annak ellenére, hogy sokakban ma már röhögőgörcsöt vált ki egy hasonló grafikájú játék, akkoriban ezt nevezték modernnek, de erről majd később. Amikor először kiadták a Space Invaderst, már hatalmas sikereknek örvendett, de a gigantikus jelzőt mára már kiérdemli, hiszen 2007-ig bezárólag a Taito 500 millió ($500 000 000) dollárt keresett vele, és igen, ezzel a Guiness Recordok élére állt az arcade játékok között.
Természetesen a siker mellett rengeteg fejlesztés is felütötte a fejét, többek között az Atari 2600 megkonstruálása, ami az elsődleges „killer app” konzol szerepét érdemelte ki. Az emberek köztudatába egyre inkább bekerültek a kis, polipszerű alienek, és mára már egy kiragadott inváder is szimbóluma a játéknak magának.

Fejlesztés:

Eljött a később ideje. Mint fentebb említettem, technikai bravúrokat követelt a játék kialakítása, ezért Nishikado egy azaz 1 évet töltött a szükséges hardver kifejlesztésével. A designer a Taito 1972-ben megjelent Space Monsterst gondolta tovább, aminek a története szerint japán diákok lelkes csapata várta a Télapót, de a nagyranőtt törppapa helyett az alien invázió jött meg, és próbálta meg leigázni vérszomjasan a kétszerkettőt számoló, sárga japókat. Hopsz. Nishikado nem tagadta, hogy az Atari Breakoutjából is merített ötleteket, sőt, azt a világot próbálta továbbfejleszteni, komplexebb grafikával, és ugyanazzal a szintről-szintre lépkedéssel. Az alap elképzelésben szerepeltek tankok, hadihajók, repülők, de „hősünk” úgy gondolta, hogy túl nehéz lett volna megoldani a levegőben való repülést, és itt elakadt a fejlesztésben. De aztán megakadt a szeme egy Star Warsos cikken, egy magazinban, és ekkor született meg az ötlet, hogy az ellen az űrből nyomuljon a Föld felé. És ezek az ellenségek pedig H. G. Wells The War of the Worlds-e alapján készültek el, amiben polipszerű idegenek szerepelnek. Ezeken kívül számos rák és polipfaj bitfeltérképezését is elvégezte a japán művész.
Az eredeti cím Space Monsters lett volna, egy akkoriban híres zeneszám miatt, de aztán a vezetőség a Space Invaders mellett döntött, szerintem nagyon helyesen:).

No igen, lassan a végére érünk ennek a kicsitsem tudományos értekezésnek. Meg kell jegyezzem, hogy az oriG játéknak rengetek remake-je készült, amiket én nem vagyok most hivatott ide leírni, mert

1. Az már nem Space Invaders
2. Nem erről szól a cikk
3. Nem érdekel
4. Elvárom, hogy titeket se érdekeljen:D


Viszont aki volt olyan vitéz, hogy végigolvassa a cikkemet, annak jár egy kis jutalom, nosztalgiázzatok egy kicsit, játszatok újra a Space Invaders-zel!

 

 

1 komment

Címkék: hétvégi historikák ismeretterjesztődés ingerületátvitel útján

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
süti beállítások módosítása